2012. október 1., hétfő

Gyerektől tanulni

Mivel ma volt ugye az első órám, rögtön mindenkit nagyon érdekelt, hogy milyen volt, mit tanultunk. Amikor elmeséltem, Elisa odahozta a nyelvtan könyvét, hogy ők mit tanulnak és hogy én mit ismerek vajon belőle. Utána vagy fél órán keresztül a tankönyveit mutogatta és magyarázott és magyarázott és magyarázott, főleg nyelvtant, és játszottunk kakukktojásosat is, hogy mondott egy szót és melyik nem igaz rá (pl.: papír lehet nagy, kicsi, fehér de nem lehet kövér), ha egy szót nem tudtam, akkor megmagyarázta mit jelent. Nagyon jó élmény volt ülni az ágyán és figyelni, ahogy rettentő lelkesen magyaráz.
A kiscsaj egyébként közölte, hogy a matek egy gyönyörű dolog. Mondtam neki, hogy szerintem nem az. Na ezen jól elszórakozott.
Azon is meglepődött, hogy mi is tanulunk az iskolában azokról a dolgokról töriből, amikről ők (csak értelemszerűen nálunk máshol van a hangsúly). Idővonalon azt is megmutattam neki, hogy a magyarok mikortól számítják magukat önálló népnek.

Remélem, ahogy fejlődik a nyelvtudásom sok sok ilyenben lesz  még részem.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem ez mindennél többet ér, mármint amikor egy gyerekkel, gyerektől tanulsz. Neki is. Ne hagyjátok abba! :)

    VálaszTörlés