2012. október 16., kedd

Brosos-sós citrom

Azt olvastam az okos interneten, hogy a borsos-sós citrom eszegetése gyógyít. Elsőre rémes. Oké másodszorra is rémes. Igazából még a harmadik próbálkozás is érdekes volt. De azért egész tűrhető. Például lehetne sokkal rosszabb is, mint mondjuk a Dorw-féle mézes svédcsepp. Najó kb. annyira borzasztó.

Mert hogy ám az istennek se múlt el a tegnapi kórság, sőt rosszabb lett. Délután aludtam vagy két órát egyhuzamban, miután a nagymama megérkezett. De úgy, mint akit leütöttek. Innen tudom, hogy beteg vagyok. Azt is sejtem, hogy mikor sikerült megfázni. Szombaton mentem képeslapokért, töröknaciban meg szandálban és pólóban és fáztam, de tudtam, hogy lent meg meleg lesz. Visszafele meg megizzadtam a hegyre jövet és szerintem a kettő együtt adja ezt a csodás kis tüsszögős, taknyolós, torokfájós, nyavaját. Meg október közepe is van, és én ilyenkor mindig beteg leszek. Szóval most kúrálom magamat, hogy minél gyorsabban rendbe jöjjek. A fokhagymaleves már megvolt, a forró tea is, a forró fürdő, most a citrom van soron meg a neocitrán. Az az isten ilyenkor még akkor is, ha tudom, hogy a paracetamol nem jó dolog. Viszont mivel nem fogyasztom sokat, ezért nem hiszem, hogy jobban ártana, mintha hagynám magamat betegnek lenni.

Nino ma egészen jófej volt, megint későn ébredt, és délután is aludt volna, haaa fel nem ébred, amikor hazaérünk...De legalább csendben játszott.

Aztán mi van még. Ja igen, kitaláltam mihez fogok kezdeni, ha hazamentem. Igazából az itteni olasz tanár adta az ötletet, hogy magyar tanítsak külföldieknek. Utána is néztem, hogy ez hogyan lehetséges, el kell végezni a magyar mint idegen nyelv, szakot MA képzésben, amit nekem még áll elvileg állambátyó, viszont még nem tudják, hogy a tanítói BA elég-e hozzá. Meg persze kell egy C-típusú nyelvvizsga is, de hát azt meg már csak meg fogom tudni csinálni. Meg persze jogsit is szeretnék szerezni, ha autót nem is.

Szóval ezek a tervek a jövőre nézve. Amúgy ez a szak több szempontból is jó lenne. Először is, lehetne több helyen is tanítani, másodszor az osztályomban lévő olyan gyerekek, akiknek nem a magyar az anyanyelvük, sokkal több segítséget kaphatnának tőlem, mint most. Felkészíthetnék érettségire is (hivatalosan). Persze lehet, hogy előbb el kell majd végeznem egy töri BA-t, meg azt se tudom milyen tárgyakat vennének át, a ped.pszi tárgyaim közül.

Szóval most tervezgetek. És gyógyulgatok.

5 megjegyzés:

  1. ezek jó tervek. örülök neki, neked. gyógyulgass!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem tök jó a lehetőségek kiterjesztése, de felmerült bennem egy kérdés, és elnézést, nem akarlak bántani, vagy ilyesmi, csak kikívánkozik: biztos hogy jó ötlet idegen nyelvet tanítani, ha magad is kissé hadilábon állsz a nyelvtanulással?
    Kíváncsi vagyok egyébként mások véleményére is, hogy miben más tanítani és tanulni, mert én sosem tanítottam, így nem tudom.

    VálaszTörlés
  3. A matekkal is hadilábon állok mégis tanítottam (és sanszosan fogom is). Ebből gondolom, hogy ez menne. Mert a tanításnál te már tudod az anyagot és ha tudod, akkor jó eséllyel el is tudod magyarázni.
    Ahogy az itteni tanár tanítja úgy meg biztos el tudom magyarázni én is.:)

    VálaszTörlés
  4. Nyelvet tanulni és tanítani két teljesen különböző dolog. Az "én időmben" csak az kezdhetett neki a magyar mint idegen nyelv szaknak, akinek egyetemi diplomája volt magyar tanár szakon. A tanítói BA-val sok gondod lesz még, ebből a szempontból. Jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Hát, ha minden kötél szakad úgyis elvégzek egy töri alapszakot, mert szeretnék törit tanítani akár felsőben is (középiskolában nem).
    És akkor már ezt is meg tudom majd csinálni.

    VálaszTörlés