2012. szeptember 19., szerda

A délután

Nino kettő után ébredt, Isabelle meg négykor szólt, hogy tán menjünk már el a térre. Elmentünk. Ahol is Nino folyamatosan sikoltozott meg üvöltözött velem, ha olyanja volt. Az egyik alkalommal nem sikerült a motorokat felállítani, én meg kérdeztem, hogy segítsek e, mire üvöltve-visítva közölte, hogy NOOOOOOOOOOO. Jólvan pajti, nem segítek, ha nem akarod. Fél perccel később közölte, hogy de segítsek. Mondtam neki, hogy NEM, mert kiabálsz velem és ha kiabálsz velem, akkor nem segítek, csak ha szépen kéred. Érdekes módon, ezután sikerült szépen kérnie... Aztán elkezdte lelökdösni egy másik kisgyerek vonatjait, na ekkor fogtam kézen, hogy akkor irány haza. Itthon megint kiverte a hisztit valamin, és én már nagyon nagyon nagyon nagyon unom, hogy csak úgy, minden átmenet nélkül visít. Mintha olyankor elmennének neki otthonról. Visít, ha valami nem sikerült (és harap), visít, ha valamit kiveszel a kezéből, ami érdekli, visít, ha nem kap meg valamit azonnal, visít, ha le akarom róla venni a pisis cuccot, és persze visít, ha éppen nem arra megyünk, amerre ő gondolja, ha megfogom a kezét, amikor nem akarja (akkor is ha az úttest közepén jön rá, hogy nem akarja, pedig tudja, hogy ott fogni kell, amúgy nem szoktam, csak ha igényli).
Amikor éppen nem visít, akkor viszont bűbájos okos gyerek. Néha azon gondolkodom, hogy a saját gyerekemet az első ilyen visításnál fogom pofon vágni. Igen tudom, hogy nem jó módszer, de szerintem ez a fajta visítás az, amiért anno én is kaptam pofont. Nem vagyok büszke magamra, hogy ilyen jutott eszembe, de majd ha meghallgatjátok a videót, amit mindjárt felteszek, azt hiszem érteni fogjátok. Ja és a legjobb, hogy ezt a visítást akkor is műveli ha éppen unatkozik (megáll a lakás/utca közepén és visít...)

Tökmás:
Ma néztem a gyerekeket a téren, a fiúk fociztak, a lányok ücsörögtek és beszélgettek, néha átszaladtak a focizó fiúk között, akik pont ugyanúgy voltak belelkesülve a fociba, mint a mieink otthon. DE mivel itt nincsen focipálya, ezért szinte egymás szájában voltak a focizók, a lányok, az anyukák, a kisebb gyerek, és valahogy mégsem zavarták egymást. A focisták vigyáztak a kicsikre és a lányokra, a bringázók előre üvöltöttek, hogy VIGYÁZAAT, és senki nem ment neki senkinek. Senki nem bántja a másikat. Csak a kicsik a szokásos "enyémadide" játéka az agresszív. Jó volt nézni őket. Aztán az egyik kiscsávó nekiállt kamatézni. De tényleg, stimmelt a szöveg meg a ritmus is (Ha nem tudná valaki erről van szó: http://www.youtube.com/watch?v=g7pMvn5_3Vw )


Zárásként a hiszti:

12 megjegyzés:

  1. Ja és csak a miheztartás végett. Ez kőkemény hiszti. A gyereknek nem fájt semmilyen, nem ejtett könnyet sem. Csapkodta magát a földhöz, és hisztizett. Nem volt éhes, nem volt szomjas.
    Nem sokkal később( miután abbahagyta az üvöltést és megmostam a kezét meg az arcát, mert azért beleizzadt ám), simán vigyorogva játszott.

    VálaszTörlés
  2. ez a hisztis korszak, próbálgatja a határait és kb minden gyerek túlesik rajta...

    VálaszTörlés
  3. *vállvon*
    nincs ezzel a hisztivel semmi baj. ha szívedre veszed idegtépő, de ha belátod, hogy mi okozza túl lehet rajta lendülni. (életkori sajátosság, fejletlen kommunikáció miatti frusztráció, korlátozás (ez ésszerű keretek között teljesen normális dolog, de az erre adott reakció is az))
    én pl. az esetek egy részében egyszerűen nem veszek tudomást róla, a másikban egy fél perces öleléssel véget vetek neki. ennyi, és felpofozni sem kell.

    fogadd el: a két évesek igen nagy százaléka ilyen. és ezek az egészséges kölkök!

    VálaszTörlés
  4. Ó én simán figyelmen kívül hagyom, de már a harmadik reggel, hogy erre kelek...

    VálaszTörlés
  5. engem ez a kölök innen a messzi távolból is idegesít, úgyhogy totál megértem a pofonvágási vágyadat. :-)
    szerintem abszolút a szülő hibája ha folyamatosan, ok nélkül hisztizik a gyereke. nevelje meg.

    VálaszTörlés
  6. a gyerek azért hisztizik, mert valamit tesztelni akar. folyamatosan akkor tesztelnek, ha ismerkednek valakivel - pl. Rabyn - vagy nem érzik egyértelműnek a helyzetet/látnak esélyt az "akarat-átvitelre".

    a pofonvágást továbbra sem tartom elfogadható megoldásnak két éves gyerek esetében. az a felnőtt szegénységi bizonyítványa.

    VálaszTörlés
  7. Dorw: Nem durva pofonról beszélek, aminek ott marad a nyoma... Te mit csinálsz Andrissal olyankor, amikor annyira belelovalja magát a hisztibe, hogy nem lát, nem hall, csak üvölt, de azt már fél órája?
    Tényleg érdekel.:)

    Itt vagy figyelmen kívül hagyják a hisztit (mint ma reggel, amikor is Lucifer eltörte a bilit), vagy valahogy megpróbálják belőle kiszedni, de ha nem sikerül hagyják hisztizni.
    Én simán figyelmen kívül hagyom, jövök-megyek teszem a dolgomat, felőlem hisztizzen. Csak ne kéne erre ébrednem reggel...
    Egyébként értelmes kölyök, ma közöltem vele, hogy márpedig az anyja magassarkújában nem jön a játszótérre, akkor én megyek egyedül, és elköszöntem. Rögtön felvette a cipőjét... Aztán bealudt a babakocsiban 5 perc múlva:D

    VálaszTörlés
  8. megölelem. max. fél perc és befejezi, komolyan.
    vagy nagyhirtelen nekiszegezem, hogy elmenjünk motorozni?/nézzünk mesét?/kérsz túró rudit?/ szeretnél festeni?/ stb...
    de az ölelés és az összebújás jött eddig be a legjobban, nem csak Andrisnál, de Marcinál és az elődjénél is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ugyan nem vagyok gyakorlott szülő, de alapfokú pszichológiai ismeretek birtokában szerintem hosszút ávon nem kifejezetten előnyös kedves gondoskodó viselkedéssel megerősíteni azt a gyerekben, hogy "ha hisztizek, anya/apa megölel, kedves hozzám, kapok csokit"...

      Törlés
  9. Ok ez Ninonál nem működik, a szülei többször is próbálkoztak vele:(

    VálaszTörlés
  10. Édesanyámnak - gyerekorvos volt - az volt az egyik módszere, hogy meghökkentette valamivel a gyereket, amitől az elfelejtette, hogy éppen hisztizni akar. Egész tárháza volt az ilyenekre, például váratlanul elmesélte a gyereknek, hogy az öccse beledugta a lábát a szájába. (Mármint a lábujját, de az úgy nem akkora poén.) A lényeg, hogy a gyerek figyelmét el kell vonni, le kell kötni valamivel.

    VálaszTörlés