2013. április 7., vasárnap

La Spezia - Riomaggiore

La Spezia egy város, innen indultunk ma és Riomaggiorébe érkeztünk.  A Cinqueterre nevű nemzeti parkon vágtunk át. Hát valami gyönyörű volt. Az állomáson találkoztunk, sütött a nap, úgyhogy rögtön le is vettem mind a két pulóveremet és nem is nagyon kerültek vissza rám estig.
Andytől megkaptam dicséretnek, hogy milyen gyorsan beszélek olaszul. Mondtam neki, hogy ha tudom a szavakat, könnyű gyorsan beszélni, de ha nem tudom elakadok. Ezen jót nevetett. Mondtam neki, hogy megyek Milánóba mielőtt hazamennék, és mondta, hogy ez mekkora jó ötlet. Beszélgettem egy, azt hiszem indoznéz nővel is, meséltem neki a családomról, hogy megyek Pisába a jövőhétvégén, hogy mit csinálok itt, mik a terveim otthon. Ő is megdicsért, hogy milyen jól beszélek.
Közben gyönyörű helyeken voltunk (képek a képtárban találhatók), és azt vettem észre, hogy már megint olaszul kezdtem el gondolkodni.Annyira jó érzés volt, hogy olaszul gondolkodom és nem azon filózom, hogy hogyan kell mondani egy szót, hanem ha nem megy körbeírom, mondom máshogy, mutogatom, akkor ők mondják a megfelelő szót én pedig igyekszem az eszembe vésni. Azt mondták, hogy azok alapján, ahogy beszélek a szóbelitől biztosan nem kell tartanom. Azért jó érzés, hogy bennszülött olaszok ilyet mondanak (ettől még tartok a nyelvvizsgától, ezt el is mondtam nekik).Egy angol lánnyal is beszélgettünk, hogy ki mit csinál itt.
De most kevesebbet beszéltem, mint a múltkor, mert el voltam foglalva a látvánnyal. Olyan gyönyörű volt. És sütött a nap és meleg volt és tavasz!!!! Meg is jegyeztem magamban, hogyha megszerzem a jogsit és lesz egy autóm, akkor kihozom ide pár barátomat kocsival, mert ezt látniuk kell!!!!
Voltak olyan részek, ahol Tünde például biztosan nem ment volna végig, a zöld lépcsőről meg valamiért Melian meg Thereon jutottak eszembe.
Az egyik lány emlékezett rám a múltkorról a táskám miatt (rajta van a gyűrűvers) és a vonaton jól meg is beszéltük, hogy ők azért nem olvasták Tolkient mert nagyon nehéz szöveg. Tény, olaszul rohadt nehéz.:) Elisa is mondta, pedig ő a Hobbitot kezdte el. De azon mondjuk meglepődtem, hogy volt, aki nem is hallott róla, azért elég nagy felhajtás volt most a Hobbit körül.Nézzétek meg a képeket, írok melléjük szöveget is, sokkal többet elmondanak, mint, amit én szavakba tudok önteni.

Ja és két érdekesség: Az egyik, hogy a patakon úgy jöttem át, hogy előbb átdobtam a táskámat, és ez sokaknak tetszett, a másik pedig, hogy egy részen a kerítésen kellett átmászni:D

Itt van a térkép, hogy mennyit mentünk:


Some information about last hike:
Distance: 11.3 Km (maybe more. Sometimes lacked the GPS signal)
Max Elevation: 524 m
Max slope: 41.8%
Time: 6h16m


1 megjegyzés: